IBM SPSS Statistics – tai specializuota statistinė programinė įranga, leidžianti vartotojams atlikti visą duomenų analizės procesą:
Šia programa naudojasi daugiau nei 300 000 įmonių visame pasaulyje, tarp kurių yra ir 95 proc. organizacijų iš 1000 pelningiausių Fortune sąrašo įmonių. Lietuvoje šia programine įranga naudojasi daugiau nei 200 įmonių bei organizacijų iš akademinių, valsybės valdymo bei verslo sektorių.
IBM SPSS Statistics sudaro 15 savarankiškų modulių, tarp kurių yra ir bazinis modulis IBM SPSS Statistics Base, turintys savyje dažniausiai naudojamus analizės metodus, todėl šis modulis rekomenduojamas visiems vartotojams. Kiti moduliai apima specifines analizės rūšis (Pvz. Regressions, Advanced Statistics) arba yra taikomi konkrečiose verslo srityse (pvz. IBM SPSS Direct Marketing, IBM SPSS Custom Tables), todėl rekomenduojame peržvelgti visą modulių sąrašą ir pasirinkti Jums reikiamas funkcijas.
Svarbi naujovė! Nuo 18 versijos visi IBM SPSS Statistics moduliai gali dirbti atskirai be IBM SPSS Statistics Base instaliacijos, nes visos duomenų įkėlimo, paruošimo bei grafikų kūrimo galimybės (pilną galimybių sąrašą rasite čia) yra įtrauktos į kiekvieną modulį.
Pagrindinis modulis, kuriame pateikiamas platus dažniausiai naudojamų statistinių metodų spektras: aprašomoji statistika, regresijos, koreliacijos, lyginamoji analizė, faktorinė, diskriminantinė, klasterinė analizė, neparametriniai testai, artimiausio kaimyno analizė. Čia taip pat yra visi reikalingi grafikai, duomenų valdymo ir apdorojimo funkcijos.
Modulis, suteikiantis pažangius modeliavimo metodus Jūsų analizei. Jis reikalingas kai Jūs:
Savirankos (bootstrap) metodų modulis leidžia užtikrinti statistinio modelio stabilumą ir tikslumą, kas ypač svarbu dirbant su mažomis imtimis ar kai duomenyse yra išskirsčių. Šis metodas iš turimos imties atsitiktiniu būdu sugeneruoja n (pvz. 1000) naujų imčių, atlieka tą pačią analizę kiekvienai imčiai atskirai ir parodo jų bendrą rezultatą. Savirankos metodai yra pritaikyti Base, Advanced Statistics ir Regressions modulių algoritmams.
Modulis skirtas kategorinių ir daugiadimensinių duomenų analizei. Jis leidžia atrasti svarbius ryšius tarp kategorinių duomenų ir juos prognozuoti. Pvz. nustatyti kaip Jūsų produktą suvokia vartotojai ir kaip jį išskiria iš kitų Jūsų ar konkurentų produktų. Dimensijų mažinimo algoritmai leidžia išskirti vartotojų pirmenybes ir vaizdžiai pateikti rezultatus suvokimo žemėlapiuose.
Kai analizuojate stratifikuotas, klasterines ar daugiaetapes imtis, Jums reikia naudoti specifinius statistinius metodus, kurie atsižvelgia į tokių imčių struktūrą. Complex Samples modulis suteikia Jums specialius įrankius sudetingų imčių sudarymui ir algoritmus, pritaikytus jų analizei.
Jungtinė (conjoint) analizė tiria produktų ir paslaugų pasirinkimo motivus siekiant kurti konkurencingus ir paklausius produktus. Analizės metu prekės ar paslaugos savybės yra išskaidomos į atskirus atributus ir matavimo lygmenis, iš kurių veliau yra modeliuojamos įvairios savybių kombinacijos. Tokiu būdu galėsite kurti paklausą turinčius produktus, atlikti kainodaros ir prekių ženklų žinomumo tyrimus.
Šis modulis yra skirtas lengvam ir greitam analitinių lentelių ir ataskaitų generavimui ir yra ypač naudingas, jei vienoje ataskaitoje norite aiškiai atvaizduoti daugiau nei dvejų kintamųjų duomenis ar jų statistinius rodiklius. Kurdami lentelę iš karto matysite kaip ji atrodys, galėsite atlikti lyginamąją analizę ir reikšmingumo testus tarp kategorių, sukurti savo kategorijas bei automatizuoti ataskaitų generavimą.
Modulyje sutalpintos įvairios funkcijos, leidžiančios efektyviai paruošti duomenis analizei. Tai taisyklės, patikrinančios duomenų įvedimo teisingumą, algoritmai aptinkantys išskirtis keliose dimensijose, praleistų reikšmių tendencijų atvaizdavimas, optimalių grupių sudarymas iš kintamųjų ir automatinio duomenų paruošimo funkcija, kuri įvertina duomenų struktūrą ir pasiūlo optimalias duomenų transformacijas tikslesniam modeliavimui.
Modulyje pateikiami sprendimų medžių algoritmai leidžia išskirti reikšmingas grupes, nustatyti grupių sąryšius bei prognozuoti ateities įvykius. Rezultatai pateikiami lengvai interpretuojamo sprendimų medžio grafiko pavydalu, kuris aiškiai parodo priklausomybes ir reikšmingus pogrupius. Iš atliktos analizės galima sugeneruoti priežasties-pasekmės taisykles ir naudoti jas su naujais duomenimis įvykių prognozavimui.
Rinkodaros analitikams pritaikytas modulis, leidžiantis be statistinių žinių atlikti šešias dažniausiai reikalingas analizes, tokias kaip reklamos kampanijų efektyvumo vertinimas, klientų segmentų išskyrimas, ir kitas.
Modulis skirtas laiko eilučių analizei. Jo pagalba galėsite prognozuoti pardavimus, atlikti „kas...jeigu" simuliacijas ir nustatyti tendencijas. Modulio Expert Modeler funkcija automatiškai parenka tokį algoritmą, kuris labiausiai atitinka Jūsų duomenų struktūra, ryšius ir tendencijas, ir žymiai taupo Jūsų laiką.
Modulyje pateikiami neuroninių tinklų Multilayer Perception ir Radial Basis algoritmai leidžia atrasti itin sudėtingus ryšius duomenyse ir gauti tikslias prognozes. Šie savaime besimokantys algoritmai efektyviai panaudoja didelius duomenų kieikius ir pateikia klasifikacijas ir prognozes, kurių tikslumo dažniausiai nepasiekia standartiniai linijiniai statistiniai algoritmai.
Jei Jūsų analizei įprasta linijinė regresija netinka ar norite prognozuoti kategorinį kintamąjį su daugiau nei dvejomis kategorijoms Regression modulyje rasite pažangių regresinių metodų nelinijiniams ryšiams modeliuoti ir įvykiams prognozuoti. Čia rasite tokius metodus kaip: polinominė/dvinarė logistinė regresija, netiesinė regresija, netiesinė regresija su apribojimais, mažiausių kvadratų regresija su įverčiais, dvejų žingsnių mažiausių kvadratų regresija ir Probit analizė.
IBM SPSS Statistics 22 suteikia daugybę naujų galimybių, dar labiau palengvina ir pagreitina funkcijų naudojimą siekiant kuo didesnio analizės efektyvumo ir geresnių rezultatų per trumpesnes laiko sąnaudas.
Išsaugoję rezultatus nauju Web report formatu, Jūs galėsite juos interaktyviai peržiūrėti iš bet kur ir bet kada neinstaliuojant jokios papildomos programos:
SPSS rezultatus taip pat galite eksportuoti ir .mht (Cognos Active Report) formatu, kuris gali būti atidarytas naudojant IBM Cognos Mobile programėlę (prieinama tik iPad).
Nuo šiol paruošti savo SPSS Statistics išvestį prezentacijai galite lengviau nei bet kada. O jos pateikimas bus vizualiai labiau prieinamas ir lengvai suprantamas jūsų auditorijai. Tai atlikti jums padės galimybė:
Galėsite pažiūrėti, kokią įtaką rezultatams daro šimtai ar tūkstančiai įvairių faktorių kombinacijų ir sukurti dar tikslesnį prognozinį modelį.
Monte Carlo simuliacijoje galite naudoti jau sukurtus prognoznius modelius ir turimus duomenis kaip atskaitos tašką. Galite nurodyti kokiu stiprumu įvesties duomenys įtakuoja prognozuojamą kintamąjį ir koks jų pasiskirstymas. Pagal nurodytus skirstinio parametrus atsitiktine tvarka SPSS automatiškai sugeneruoja daugybę simuliacinių reikšmių, kuriuos naudoja prognozavimui. Procesas kartojasi dažniausiai tūkstančius ar dešimtys tūkstančių kartų ir rezultate turėsite prognozių pasiskirstymą, kuri gali būti naudojama nustatant tikėtiną elgesį, analizuojant riziką ir t.t.
IBM SPSS Statistics 22 versijoje yra tokios naujausios Monte Carlo galimybės:
Vadovas supažindina IBM SPSS Statistics naudotojus su keturiais analizės sprendimų būdais (klasteringo, faktorinės, patikimumo ir regresijos) ir jų pavyzdžiais verslo praktikoje
Aprašymas pateikia IBM SPSS Statistics produktų panaudojimo įvairioms problemoms spręsti procesą
Šis vadovas verslo analitikams pateikia išsamų aprašymą apie rizikas, susijusias su skaičiuoklių (angl. - spreadsheets) naudojimu
IBM SPSS Statistics Base 22 duomenų valdymo, statistinių ir grafinių galimybių aprašymas.
Šis IBM SPSS informacinis vadovas parodo kaip sugriaunami šeši tiesioginio marketingo mitai naudojantis Direct marketing modulio pranašumais
Vadovas IBM SPSS Statistics ir SAS naudotojams
Siekiant patenkinti visų vartotojų poreikius, taikomos itin plačios IBM SPSS Statistics licencijavimo galimybės. Galimą pasirinkti norimą programos licencijavimo laikotarpį, vartotojų skaičių ir licencijų priskyrimą be to siūlomos papildomos licencijavimo galimybės aukštosioms mokykloms, studentams ir dėstytojams.
IBM SPSS Statistics galima licencijuoti neribotam laikotarpiui arba vienerių metų laikotarpiui (licenciją galima atnaujinti kasmet).
Priklausomai nuo vartotojo ar įmonės poreikių, galima pasirinkti:
Aukštosios mokyklos, studentai bei dėstytojai gali rinktis aukščiau išvadintas licencijas, tačiau šiems klientams papildomai siūlomi šie paketai: